alexandralailalarsson

Alla inlägg under februari 2013

Av Alexandra Larsson - 28 februari 2013 19:50

Heeej :D !!!! 

Jag har ju lov nu !! woopwoop ! 

jag har busat med wilma ! sovit över slagigt sönder en gittar, bakat macarons eller vad det heter

för första gången ! de blev awesome, jag har varit i karlstad en heldag med pappa ! sovit länge

på mornarna, satt upp håret med en damsugare ''HAHAHHA''  ! aah haft det helt enkelt rätt så skönt. 

Nu på fredag/imorgon så blir det sumobrottning ! YEEY, sen sover troligen wilma hos mig för på lördag ska vi iväg till karlstad och ha en hel dag, gå på mitt i city och gå på bio :) 

Såå ja, det här är ett bra lov. :D 


                             

Av Alexandra Larsson - 26 februari 2013 23:23

                     

Av Alexandra Larsson - 25 februari 2013 21:39

 Vem är jag .. ?

Vem är Alexandra larsson ? 

jaa vem är jag.. Jag kommer ha haters jag kommer ha sånna som förstår 

sånna som älskar.. det beror på hur ni tar det här åt er.. 

Vissa kommer tycka att jag försöker få uppmärksamhet.. MEN nej, jag vill 

bara ha ett vanligt liv utan extra uppmärksamhet. jag vill precis som alla andra 

att man inte ska döma innan ni vet något om min livs historia. 

vad som har skapat/gjort mig till den jag är... 

Så vem är alexandra.. Jag kan inte svara på det

Men jag kan svara på Vad är det som har gjort Alexandra till den hon är i dag.. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Hej, jag heter Alexandra. Alexandra laila helene Larsson

Jag är 14 år, jag fyller 15 i september. 

Min familj består av mina underbara bröder som jag bråkar med då och då med jag älskar 

dem endå. Emil och Erik, mina två stordebröder. Och vi får ju inte glömma min härliga pappa Stefan :)

Jag bor i ett hus/villa i härliga värmland :) 

Jag har en bunt härliga vänner ! 

Jag har två katter och en hund, jag har aldrig och kommer aldrig leva utan djur. 



       






Och nej jag bor inte med min mamma, jag har ingen kontakt med henne. Jag vill inte ens kalla henne 

för det namnet ''MAMMA'' mamma är något en kvinnlig förebild gör sig förkänt av, mamma ? 
I den här texten kommer jag kalla henne ''H'' 


När jag runt 7-9 års åldern jobbade pappa varannan vecka utomlans, tex i Paris, London ja ni förstår.

Och vi gjorde alltid något kul den veckan pappa var hemma, och på den tiden hade jag fortfarande ''H'' som 

''mamma'' och hon var snäll och kärleksfull (när min pappa var hemma) 

När pappa var borta en vecka så var det inte så kul att vara liten längre. 

Det var jobbigt de veckor inte pappa var hemma, för man kunde inte göra ett snedsteg utan att helvetet skulle 

släppas lös. Jag saknade pappa. Det var lix inte så mycket i början, men efter ''H''s magsäcksoperation 

för att bli smalare blev det bara värre. innan var det bara lite utskällningar och kanske en käftsmäll. 

Men sen blev det värre, det var utskällningar käftsmällar slänga omkull slag ja ni förstår ''rent jävla helvete'' 

Det var efter ca 1 år hon gjorde det framför pappa, det är det starkaste minnet jag har. 

Det var efter ridskolan då vi kom hem, ''H'' och pappa hade små bråkat i bilen om vad det skulle

bli för mat. ''H'' ville ha fiskbullar eftersom hon skulle inte onyttigt efter operationen.

När vi kom hem hade vi inga fiskbullar hemma, så det fick bli hamburgare och det var inte ''H'' 

glad över. Jag satt i trappen och lyssnade, jag skulle igenkligen städa mitt rum, men det hade tagit extra tid att

hänga in ridkläderna idag. Jag såg hur ''H'' gick ut i fullfart i hallen och var där en stund, pappa titade ut ur köket och frågade: Har du städar rummet redan ? Jag svarade: Nej, jag ska göra det nu ! När jag reste mig och skulle gå upp

kände jag hur någon grabbade om min arm och slet mig ner för trappan, Jag landade på fötterna på golvet vid slutet av trappan, men det kändes som om någon sköt mig, det ilade upp längsmed låret upp en bit på ryggen. Jag kände hur 

migg hjärta bara bultade, hur smärtan bara stack i mig, det sved,bultade,ilade gjorde såå ont, jag minns att pappa kom ut och skrek, inte åt mig utan åt ''H'' jag lyssnade inte, jag bara grät och grät. Sen kände jag hur de två varmaste armarna bara kramde om mig, jag vände mig om och bara ville försvinna in i pappas tröjja. Han satt där och höll om mig en bra stund, det var könt det gjorde så ja nästan glömde smärtan. Han frågade mig lite saker sen försvan han in i köket. Han stängde av plattan och sen gick han och sa till ''H'' att hon skulle packa sina saker hon hade tills på lördag att vara ute ur huset. Det var inte bara mig hon hade misshandlat groft utan även min älsta bror emil. Hon hade slagit honom under ögat så att han fick en blåtira, knuffat omkull honom på en stol så han slagit i huvudet.. Hon hade även huggit kött gaffel i min pappas arm på julafton för att hon inte ville ha julskinka men pappa gjorde det endå för att vi ville ha det. Hon höll på så här, Vi berättade för polis och social. Jag trodde att allt skulle ta slut, men nej .. 

i 2 års tid fick jag och mina bröder gå på förhör, till socialen polisen och tvingas att träffa ''H'

hon hade även kommit till våran skola och försökt tagigt med oss. Inte fick vara med vänner lika mycket som alla andra fick utan jag var tvungen att gå på möten hela tiden efter skolan. 

Men efter att ''H'' fått besöksförbud och allt fick sitt slut trodde vi att det skulle bli bra ! 

Men nej.. vi var inte ens nära .. Eftersom jag bor i en lite by så spreds allt ganska så fort, personer tog sidor

MIN EGNA FASTER, sa att hon gjort rätt, att man ska uppfostra barn rätt. Mina klasskamraters mammor tryckte ner min pappa genom att ge kommentarer när han gick förbi, en av mina klasskompisar sa till mig i 6:an att jag ljög, hennes mamma hade sagt det, inget av det jag säger eller sagt var sant.. ''H'' hade aldrig gjort något mot oss. 

Man tror ju att nu när jag skulle vara 14 snart 15 och det skulle ha gått 6 år att det skulle ha tagigt sitt slut.. 

då tror man fel, bar för en månad sen kom en tant fram till oss och sagt

Får ''H'' träffa barnet någonting eller har hon supit ihjäl sig än ? 


Min fösta riktiga sminklektion fick jag av min underbara faster Margareta ''Maggan'' 

Jag kommer ihåg, vi satt en sommar och målade tånaglarna och satte på oss ögonskugga och massor av glitterpuder

Det är så underbart, även att ha allcaimers och tappa minnet lite i taget dag för dag.. minns hon fortfarande den dagen när vi satt där på filten och lekte tjejiga ! 

Jag har fått lärt mig helt själv hur jag ska sminka mig. Men jag har fått mycket kritik genom åren.. men jag 

är nöjd.. 

Men gud, du kan ju inte göra så ? 
Du måste ju ta marcara på underfransarna ?
Hur tänker du ? 
Du kan ju inte ha den tröjjan.. vi går i mellanstadiet inte på dagis ? 



Jag fick min mens, bröst, höfter stora lår tidigt .. och då när nästan alla fortfarande inte hade kurvor så 

var jag ''fet'' Jag hade ett dåligt självförtroende värligt länge.. men i 7:an Brydde jag mig inte länge.. 

Jag brydde mig inte vad NÅGON tyckte och tänkte om mig. Jag var jag 

Jag hade långt hår.. ända ner till rumpan. Jag klippte av det. allt snaggade sidorna hade bara lugg kvar.

mina lärare kom fram och sa hej, du måste vara den nya eleven :) det var modigt att klippa mig.. 

Det är inte det ända modiga jag har gjort

Jag har vikigt mig flertal gånger, och sagt att jag orkar inte mer 

Men här är jag.. härär jag efter flera års helvete och är starkare än vad jag någonsin har varit. 

Så jag säger bara att, det finns ett sätt för alla att komma igenom det ! 



Jaaa. det här är ju bara en liten skvätt av vad det är som har gjort mig till den jag är ! 

Så Ja ! 
Vem är Alexandra .. Jag kan inte svara på det än .. 

men just nu är Alexandra starkare än vad jag någosin varit. 


peac out bitches ! 


puspuss 


Av Alexandra Larsson - 24 februari 2013 22:37

Hej, jag har inte skrivit på bloggen på ett desenium !!!!
fööörlåt mina små gosisar !
jag har varit sjuk från förra lördagn tills i torsdag så i 6 dagar var jag sjuk
med feber ¨38,7¨ och högre, hosta, ont i halsen och värlens nästäppa ! Ja influänsan kan man säga !
men nu är jag tillbaka :) FRISK SOM EN NÄTKÄRNA eller hur man nu säger ! ;D
och jag vet jag vet att vissa kanske är lite små griniga för att jag inte harlagt ut något...
jag vet jag vet fööörlåt igen !
--------------------------------------------------------------

Just nu sitter jag och kollar på Burleque eller hur man stavar
och ja jag sitterme min ipad och myser för mig själv !
FOREVERALONE
japp det är jag det ;)
men jaja efter som alla gillar när ja skriver långa texter och är så ïnspererande¨ så ska ni
få det, detär jag skyldig er efter son jag har slarvat med att uppdatera !
--------------------------------------------------------------


Jag..
ja, jag tar inte åt mig när mina vänner säger, ååh vad snygg du är !
jag vetinte varför? Jo jagkansketar åt mig av det men jag tarmer åt mig när en random eller en persson man
Inte känner så bra säger det till än, jag vet faktiskt inte varför. men ja såå är det för mig iaf !
Och en sak till.
Pöjkar ? " Wake up call "
Vi tjejer eller ja iaf jag tar åt mig och blir mer charmad om ni ist för att säga
Ååh vad het du är, vad snygg du är, rawr ..
Jag som tjej älskar killar som bara,
Åh herregud vad fin/vacker du är ! Wow
Det är en komplimang !



Pusspuss

Av Alexandra Larsson - 20 februari 2013 20:00

It's a little bit funny this feeling inside

I'm not one of those who can easily hide

I don't have much money but boy if I did

I'd buy a big house where we both could live

How wonderful life is while you're in the world


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





       






Av Alexandra Larsson - 19 februari 2013 19:51

Hej :) jag är ju sjuk som ni kanske vet ! 

mår ju iallafall hyfsat bättre vad jag gjorde i går så .. 

men jag har ju inte bättre för mig såå jag kollade lite på medelanden till mig 

både här på bloggen och min youtube kanal :) 


Vissade undrade om jag kunde ha en fråge stund och jag fick några frågor redan 

då, så jag tänkte svara på de och .. jaa tänka över om jag ska ha en frågeastund.. !? 



1 Vad stör du dig på ?  (samhället, hos folk, allmänt) 
Svar: 1 folk som har SÅÅÅ för mycket puchup. ( visst man kan ha puchup men tuttarna behöver ju inte trilla ur? och är man storbystad ska man inte ta åt sig) 2 När folk visar magen med flit på en allmänplats ( tex, knyta skortan så att naveln syns.. ha tröjjor som slutar vid din navel) 3 Folk som stör på bigrafer ! ( tex sms, har ett högt irriterande skratt) 

4 Personer som stannar upp mitt i en folkmassa !! 


2 Hur lång är du just nu ? ( du var ju 150 någon ting i förra videon )

Svar: i min förra fråge stund var jag 157,5 och nu är jag 158,7


3 Har du någonsin brötigt något ?

Svar: Nope, aldrig. är för biffig för sånt strunt ;) 


4 vad tycker du är viktigt att andra ska tycka/veta ?

Svar:  Jag tycker att alla ska veta att utseende är inte det viktigaste som alla tydligen tycker.. 

och jag tycker att man ska inte ställa för mycket krav på det andra könet.. varken killar eller tjejer ska behöva åstakomma något för att duga, de kan vara sig själva och det ska räcka.. 


    Man ska inte ha kravet att alla killar ska se ut så här för det gör man inte.     Och man ska inte ha kravet att alla tjejer ska se ut så här heller. 



Helt enkelt ha inte för höga krav på varandra, för helt enkelt, om du inte kan se ut som ''tjejen'' ska du inte förvänta dig att killarna ser ut som ''killen'' och tvärt om. 

SÅ SNÄLLA LÅT DETTA FASTNA ! 








 




PUSSSPUSSSS 

Av Alexandra Larsson - 18 februari 2013 10:52

UUUUURRRRRSSSH !!!'
Jag har blevit dyyng sjuuk och det suger ¨BALLE¨
Igår skrev jag en aslång bra text te er, och bloggplatsen besämmer si för att hata mig.
och därför ser mitt snaste innlägg helt fuckat ut .... YEYE...
Jag har ont i halsen tappar rösten när son helst, feber och min hoste ska vi inte ens börja snacka om..
FUUUCCCCK MY LIFE JUST NU !
men jag har ju världensbästa katter och pappa, pappa köper halstabletter osv och mina katteer håller mig sällskap!!
men nu ska jag försöka bli frisk sova och kolla på film !!!


pusspussss

Av Alexandra Larsson - 17 februari 2013 14:10

it's supposed to be kissing lips!

'' so why would a girl's genitals have lips if you do not kiss them? ''

right?

 

 

 

 

 

 

HAHAHAHAHA, 

ska alltid vara den de lägger sig min min axel och gråter ? 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

PUUUSSSPUUUSS




Presentation


Hej jag heter Alexandra och är 15år, här kommer jag skriva om saker jag tycker är viktigt och ni kommer att få följa min vardag !
hoppas ni kommer hit igen snart ;)

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill ni hälst se
 Veckans utmaning
 Veckans bild
 Veckans blogg
 Veckans händelse
 Veckans skratt

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards